ועדת האתיקה של הכנסת דנה בקובלנות נגד חנין זועבי ללא תוצאות

    ביציאתה מדיון ועדת האתיקה היום הדגישה ח"כ חנין זועבי את עמדתה ביחס לקובלנות שהוגשה נגדה. "כל הקובלנות מיותרות, כי מסתמכות על אי-הבנה מוחלטת של מהות הדמוקרטיה, ועל ניסיון הקונצנזוס להשתיק את העמדה הפוליטית המאתגרת אותו, כאשר אין ביכולתם של חברי הכנסת של הקונצנזוס להתווכח אתה פוליטית
    איתי גדסי No Comments on ועדת האתיקה של הכנסת דנה בקובלנות נגד חנין זועבי ללא תוצאות
    ח"כ יצחק ועקנין צילום: פלאש 90
    ביציאתה מדיון ועדת האתיקה היום הדגישה ח"כ חנין זועבי את עמדתה ביחס לקובלנות שהוגשה נגדה. "כל הקובלנות מיותרות, כי מסתמכות על אי-הבנה מוחלטת של מהות הדמוקרטיה, ועל ניסיון הקונצנזוס להשתיק את העמדה הפוליטית המאתגרת אותו, כאשר אין ביכולתם של חברי הכנסת של הקונצנזוס להתווכח אתה פוליטית
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

     ועדת האתיקה של הכנסת בראשותו של חכ יצחק ועקנין  התכנסה לפני זמן קצר כדי לדון במעל 100 תלונות וקובלנות שהוגשו נגד ח"כ זועבי. על התבטאותה נגד חיילי צהל במליאה אותם כינתה רוצחים.

    ביציאתה מדיון ועדת האתיקה היום הדגישה ח"כ חנין זועבי את עמדתה ביחס לקובלנות שהוגשה נגדה. "כל הקובלנות מיותרות, כי מסתמכות על אי-הבנה מוחלטת של מהות הדמוקרטיה, ועל ניסיון הקונצנזוס להשתיק את העמדה הפוליטית המאתגרת אותו, כאשר אין ביכולתם של חברי הכנסת של הקונצנזוס להתווכח אתה פוליטית".

    זועבי אמרה כי "משונה שדווקא אותם חברי כנסת שתקפו אותה באופן אלים ופרוע ויצרו בדבריהם ובמעשיהם אווירה אלימה כלפיה, מיהרו להגיש קובלנות נגדה לוועדת האתיקה. היחידה שהותקפה והושתקה מעל דוכן הכנסת, וכאשר הייתה לה ורק לה, את זכות הדיבור, היא ח"כ חנין זועבי.

    זועבי שהגישה קובלנות נגד מספר חברי כנסת אמרה כי "חברי הכנסת התלהמו ,תקפו, גידפו וקיללו, כזאטוטים בגן, וכחסרי כל שליטה וריסון עצמי, דבר שמבייש כל אדם המכבד את עצמו". ח"כ זועבי ציינה בפני ועדת האתיקה, שהיא איננה חוזרת בה מתוכן דבריה, כפי שניסתה להעביר אותם במהלך נאומה במליאת הכנסת ביום ד' 29-6-2016. כמו כן ממליצה היא לכולם לחזור על טקסט הנאום שלה. בשל ההפרעות האלימות והבלתי פוסקות מצדם של חברי כנסת רבים, לא הצליחה לומר עיקרי המסר אותו תכננה להעביר במהלך נאומה.

    ח"כ זועבי הפנתה ביקורת חדה כלפי סגן יו"ר הכנסת, ח"כ חמד עמאר, מפני שלא מילא את תפקידו להגן עליה ועל חופש הביטוי שלה בעת נאומה מעל דוכן הכנסת ולדבריה ניצל בצורה רעה את הסמכות שניתנה לו בכך שהוא ניסה להשתיקה ולתת במה פתוחה ונוחה למסיתים ולמתפרעים, במקום להשתיק אותם ולתת לה במה לדבר, כזכותה בתור נואמת. היא גם הדגישה שעצם הדרישה להתנצלות מהיו"ר ממנה מהווה תביעה בלתי לגיטימית מצדו וניסיון להתערב בתוכן נאום פוליטי, יחד עם זאת, היא לא הייתה צריכה לנצל את פרק הזמן שניתן לה על מנת לסיים את נאומה.

    בנוסף דרשה ח"כ זועבי שהועדה תתייחס לדבריה באופן אובייקטיבי ולא מוטה פוליטית.

    הועדה קיימה היום דיון ראשון בתלונות, שמעה את ח"כ זועבי והדיון יימשך בשבוע הבא.

    "הוועדה אף תדון בשבוע הבא בתלונות נגדיות שהוגשו ע"י ח"כ חנין זועבי ואזרחים, כנגד חברי כנסת אחרים שהיו מעורבים באירוע. רק לאחר מיצוי הדיון יתקבלו החלטות וועדת האתיקה בנושא"  לשון הודעת הוועדה.



    0 תגובות